Trójskok po zdrowie

Kochane Lekkoatletyczne Dzieciaki, Szanowni Rodzice,

Jak zapewne wiecie, jestem jednym z ambasadorów programu Lekkoatletyka dla każdego!Program ten ma zachęcić dzieci i młodzież, do aktywności fizycznej, w szczególności do zabawy w konkurencje Królowej Sportu - lekkoatletyki.

Wiem, że zdajecie sobie sprawę, że każdy ruch - spacery, biegi, skoki czy gry zespołowe - to krok do zdrowia, dobrego samopoczucia i samozadowolenia. To dziś wiedza powszechna. Dla mnie sport to także umiejętność pokonywania własnych słabości. Dzięki niemu wiem, że nie ma przeciwności, z którymi nie poradziłabym sobie w życiu codziennym.

Ale aktywność fizyczna i ruch to dopiero połowa sukcesu. Równie ważne jest także to, jak się odżywiamy. Co, ile razy dziennie i w jakich odstępach czasowych jemy i pijemy to drugi ważny element, od którego zależy zdrowie i samopoczucie każdego z Was. Wiem to nie tylko dlatego, że właściwe odżywianie i nawadnianie to podstawa mojego przygotowania jako trójskoczka, ale także ze względu na moje wykształcenie. Jestem technologiem żywienia. I właśnie dlatego ten blog będzie opisem moich doświadczeń nie tylko jako sportowca, ale także osoby, która wie jak zadbać o Wasze prawidłowe żywienie. Boli mnie, że wciąż tak mało miejsca poświęca się dziś edukacji żywieniowej dzieci i młodzieży. Dlatego jeśli szukasz informacji o tym jak prawidłowo i w zbilansowany sposób odżywiać się i nawadniać ten blog jest właśnie dla Ciebie. Zapraszam do lektury.

Zacznijmy od podstawowej zasady. Nie ważne czy będziecie uprawiać sport zawodowo, czy tylko dla własnej przyjemności istnieje jedna podstawowa zasada dotycząca prawidłowego żywienia.  JEDZ WSZYSTKO, ALE W ROZSĄDNYCH ILOŚCIACH. JA WŁAŚNIE TAK ROBIĘ. W dobrze zbilansowanej diecie jest miejsce na każdy produkt - jeżeli tylko będzie występował w odpowiedniej ilości. Oczywiście są produkty, które możemy jeść częściej i takie, które lepiej ograniczyć. Młody sportowiec rośnie bardzo intensywnie, dlatego jego dieta musi być niezwykle zrównoważona, bogata w mikroelementy. W diecie każdego sportowca niezwykle ważne są warzywa i owoce, powinniśmy je jeść nawet 5 razy dziennie. Ważnej jest, by skupić się na produktach bogatych w błonnik oraz pić minimum 1,5 litra wody dziennie. Dużo paliwa potrzebnego do działania i do uprawiania sportu dają nam produkty bogate w białko, zarówno te zwierzęce, jak i roślinne. W swojej diecie potrzebujemy też różnego rodzaju tłuszczów, choć powinniśmy ograniczyć: mięso, sery żółte czy masło, a jeść więcej ryb, czy orzechów. Śmiało możemy ograniczyć także sól i cukier. Wiadomo, że czasem lubimy zjeść słodycze i nie róbmy sobie wyrzutów, jeśli od czasu do czasu zdarzy nam się po nie sięgnąć. Ważne, żeby nie robić tego zbyt często :)

DO DZIEŁA MŁODZI SPORTOWCY! PAMIĘTAJCIE O PRAWIDŁOWYM ŻYWIENIU!

WSPÓLNIE Z RODZICAMI USTALCIE PLAN POSIŁKÓW I WASZĄ DIETĘ.
POWODZENIA!