10 Zasad Zdrowego Żywienia
1
Zasada 1
Spożywaj 4-5 posiłków dziennie, co 3-4 godziny.
2
Zasada 2
Warzywa i owoce spożywaj jak najczęściej i w jak największych ilościach, co najmniej połowę tego, co jesz.
3
Zasada 3
Spożywaj produkty zbożowe, zwłaszcza pełnoziarniste.
4
Zasada 4
Codziennie pij co najmniej 2 duże szklanki mleka.
5
Zasada 5
Ogranicz spożycie mięsa (zwłaszcza czerwonego i przetworzonych produktów mięsnych do 0,5 kg/tyg.). Jedz ryby, nasiona roślin strączkowych i jaja.
6
Zasada 6
Ograniczaj spożycie tłuszczów zwierzęcych. Zastępuj je olejami roślinnymi.
7
Zasada 7
Spożywaj w rozsądnych ilościach produkty bogate w cukry proste.
8
Zasada 8
Nie dosalaj potraw i kupuj produkty z niską zawartością soli. Używaj ziół – mają cenne składniki i poprawiają smak.
9
Zasada 9
Pamiętaj o piciu wody, co najmniej 1,5 l dziennie.
10
Zasada 10
Bądź aktywny. Ćwicz przynajmniej 60 minut każdego dnia.